3 mars 2009

TISDAGKVÄLL

Klockan 06 kom grannen in och gav mig en spruta och då först kändes det bättre. Sen kom sköterskan Y och gav mej furix, emlade draken och morfinade tengil. Men nu kunde hon konstatera att tengil krymt. Verkar som den funnit sig till rätta där nere och då har svullnade gått ner. Fattar inte att det kan ske på några timmar bara. Men skönt var det i allafall, för nu kunde jag sitta lite grann. Y hade även med sig en morfinpenna. Så nu kan jag smärtstilla mig själv. Mamsen hämtade upp mig och vi åkte till Radiumhemmet och läkaren E. Jag gillar henne för hon har fått en otrolig empati m m. Vi hade ett bra samtal. Hon tittade oxå på tengil där nere och konstaterade samma sak, svullnaden hade gått ner. Men att självklart skulle vi ta bort den, frågan är bara var? Jag ska ju till Uppsala. Hon lovade att ringa och fråga. En sak hon nämnde är att om man haft för många kramper kan man inte op just nu och om något värde som ej är bra. Får hålla tummarna! Sen sa hon att efter op kan man leva som vanligt. Om man mår bra! Jag frågade om jag fick resa? Det fick jag! Min healing Gun - Marie har en god vän i Sardinien som oxå healar sjuka folk. Italienare! Så hon ville att jag skulle åka dit och bli healad. Jag, Nadja och Gun-Marie åker dit den 25 mars och mellan landar i Milano. Häftigt, har aldrig varit där.
Sen var vi hos sårsköterskan S. Hon kunde konstarera att huden runt draken är skinnflådd. Och gav mig lite andra tips. Även vännen Jenny kunde ju ge råd som ledde till nått positivt.
Bråttom fick vi men hann precis till denna peruk butik. Vi fick hjälp av en proffsig tjej. Och 15 min senare knatar jag ut därifrån med en jättesnygg peruk.
Hungriga hade vi hunnit bli och hittade ett super mysigt fik med en hälsotallrik. Den slank nerfint i kistan.
Jenny var lite ivrig att beställa hon med. Men det fanns massor med gott fika men vi nöjde oss med lunchen.
Vilade lite när jag kom hem och ringde massa tel samtal, sen kom Henry hem och vi åt en nice kokoskyckling med jasminris.
Halva tjejmaffian kom över med fika och Henry drog och träna. Vi firade att dagen blen bra trots den tuffa natten!
Fick från en bloggläsare;
Sabina en ung och vacker kvinna är,
men tyvärr en svår sjukdom på henne tär.
Hon två söta döttrar har,
dom vill ju så klart sin mamma ha kvar.
2009 kommer att för henne bli ett jobbigt år,
men tänk ändå så fort tiden går.
Med den kraft och styrka hon har,
kommer hon att ha många år kvar.
Med sina barn och Henry vid sin sida,
hon igenom sin sjukdom kommer att glida.
Snart hon frisk och kry är,och det mot bättre tider bär.
Tjingelimg!


39 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sabina, jag länkade till dig genom min blogg, hoppas det var oki, många kramar

Anonym sa...

Håll ut Sabina. Vi håller på dig i matchen mot tengil.

Kram
Elisabet i Sigtuna

Anonym sa...

Hej Sabina
jag önskar dig all lycka och tänker på dig dagligen trots att vi inte känner varandra. Du besitter en otrolig styrka som många beundrar. Lycka till mot tengil och dom andra otäckingarna. Kramar Hannah

Anonym sa...

Hej Sabina
jag önskar dig all lycka och tänker på dig dagligen trots att vi inte känner varandra. Du besitter en otrolig styrka som många beundrar. Lycka till mot tengil och dom andra otäckingarna. Kramar Hannah

Anonym sa...

Sabina, vad skönt att läsa att din dag blev bra trots den tuffa natten! Du finns i min tankar varje dag!

Kram Fia

Anonym sa...

Hej sabina, känner inte dig personligen men du berör verkligen!! Hoppas allt gott för dig och din familj. miljontals kramar och pussar

Anonym sa...

Älskade människa, hittade till din blogg idag och blir helt tagen av din berättelse. Läste att du ska opereras på Torsdag. Håller tummarna för att allt går bra. Du är så ung och måste fortsätta kämpa. Du kan fixa detta, du måste. Ge inte upp du älskade människa, du har så många som behöver dig. Din tid är inte kommen så ge inte upp!

Tusen kramar och tankar till dig :)

Anonym sa...

Hej Sabina..

Vad skönt för dig att ni ska resa till Sardinien nu i mars..

Håller tummarna för att operationen ska komma att bli av på torsdag som planerat. Jag ringer dig i morgon & hör hur du mår...

Massor av STYRKEKRAMAR till dig min vän..

ullis

Anonym sa...

Nä, de e ju inte riktigt de, vi får tänka på varandra på nätterna!=)
Hoppas dom tar bort tengil så fort som möjligt nu.... MÄngder av styrkekramar

Anonym sa...

Sabina gumman...
Följer din blogg dagligen och din ständiga kamp...
Du är tuff och du har styrkan =)
Vart lite nyfiken på din peruk vad vart de för färg?
Hoppas opertionen går bra på torsdag alla mina tankar till dig.

Kram Mia

Anonym sa...

Härlig lunch! Och, vad spännande med Italien! Hoppas att din dag blir bra.

Anonym sa...

Hej Sabina,vi har inte träffats på många år,inte sedan Teppos och din tid tillsammans,då jag bodde i Sätra.Johns mamma,Camilla och Emmas farmor.Hörde av John att han varit hos dej med Teppo.Läser numera din Blogg varje dag,du kanske hört av John eller Nille, att jag fick bröstcanser 2006,op 2ggr,cellgift och strålning,nu medicinerar jag varje dag,skall göra så i 3år till.Men jag skall inte klaga,slipper kroppslig smärta,bara en gnagande oro och ovisshet. Men största annledningen att jag skriver är att visa,att även jag tänker på dej,hoppas på allt gott till dej.Sitter ofta uppe på nätterna,då är datorn en tröst,hittade denna film,som jag länkar till, och värkligen tror på.SE HELA DENNA FILM!! LOVA. Varma kramar Anne.
http://www.esoterictube.com/run-from-the-cure-the-rick-simpson-story.html

Anonym sa...

Du finns i mina tankar, "känner" dig bara genom bloggen men du finns i mina tankar varje dag!

Anonym sa...

Vilken lättnad att de blev bättre med Tengil där nere .... Och att du ska få komma väg på en resa, vad underbart. Härligt med miljöombyte.

Håller nu tummarna att operationen ska bli av.

Kramar!

Anonym sa...

VAd gld jag blir när jag läser att du känt dig bättre.

Och som den fina dikten du fick vill jag av sluta med ...det mot bättre tider bär.

Önskar dig en bra dag idag ...

Styrkekramar
Mimmi

Anonym sa...

Hej Sabina

Det här är en viktig vecka för dig, men det känns så positivt. Vi är många som kommer vara med dig i tankarna.

Så underbart att du ska åka till Italien, det är ett underbart land. Det kommer göra dig gott:o)

Mängder med kramar från mig!!!!!

Anonym sa...

Jag beundrar verkligen dig!Har följt din blogg nu ett bra tag och jag finner inga ord för din styrka! Kämpa vidare, du kommer klara detta!!! Många kramar från Therese i Veberöd

Anonym sa...

(((Stor stor kram till dig idag Sabina)))
Tänker på dig varje dag fast vi inte känner varann...Jag ber för att all jäkla skit ska lämna din kropp ifred så den får blomma ut på nytt. Leela

gissan sa...

Nu hoppas vi på att resan blir en riktigt bra resa och att de lyckas mota bort de där förbaskade otäckingarna en gång för alla.

Håller tummarna som vanligt.

Varma styrkekramar till dig Sabina.
Gissan

Anonym sa...

Får vi ingen blograpport från dagen kanske vi ska vara glada för då har antagligen operationen blivit av. Bort med tengil mellan benen! När kör själva "behnadlingarna igång" i Uppsala. Kram från Karin i Malmö

Anonym sa...

Har följt bliggen sen jag trillade in från fl o även om jag inte känner dig så blir man riktigt berörd o hoppas för allt i världen att du ska överleva den här kampen,ingen människa ska behöva stå ut med sånt här skit:-( och dina barn fan vad orättvist om dom förlorar sin mamma:-( jag har köpt boken nu oxå

Jessica

Anonym sa...

HOPPAS HOPPAS HOPPAS
att operationen blir av ....
Kram

Anonym sa...

Hoppas verkligen du får bort den där tengil, låter ju hemskt onödig! Det räcker väl med all annan skit du har, tycker jag. Så spännande med en resa till Italien, önskar dig ett stort Lycka till för morgondagen!

Anonym sa...

Hej!
Jag följer din blogg varje dag, och beundras av din styrka och optimism.
Jag undrar lite om det "projekt" som du ska vara med i. Du har säkert berättat om det förr, men jag är en "ny läsare". Som jag har förstått det så börjar det med en op på torsdag. Vad händer sen under de 6 v? Hur gör de för att nollställa ditt immunförsvar?
Kämpa på!
Kram

Anonym sa...

Nu får du en liten gåta och mysterium att fundera på!

Hoppas du vinner högsta vinsten själv och din hälsa!

Hoppas oxå snart du får email om annat första pris, hoppas hoppas!

Jag unnar er det så jättemycket och önskar att ni vinner det! Idag fjärde mars är sista tävlingsdag.

Jag brukar tävla för alla möjliga och nu har jag gjort det för er! Om ni skulle vinna och ej vill ha priset,så får ni bara avsäga er det.

Anonym sa...

Nu finns din lilla "present" hos mig. kram

Anonym sa...

Hoppas ni får det underbart i sardinien...låter fruktansvärt härligt att åka dig :-)

Hoppas du orkar/kan svara på mina intervju frågor snart som jag skickade dig för nån vecka sen...

massa kramat från oss

Anonym sa...

Skönt att dagen blev bra! Jag förundras över din aptit - men kroppen behöver ju all näring den kan få. Klart du blir frisk, du som har så mycket att leva för / kram

Anonym sa...

Sitter på jobbet och gråter mig igenom dina två senaste inlägg.
Jag lider så med dig och dina nära kära. Jag tycker så himla synd om dig som måste ha så ont och jag hoppas att det blir bättre inom snar framtid.

Usch och fy!

Det ska bli roligt att gå på bokrealese! Längtar!

Stora kramar i kampen

//Rosvikstjejen/LiMa

Anonym sa...

Hej Sabina. Jag tänker dagligen på dej och de dina. Jag håller en tumme för dej.
Styrkekram Mona

Gbgmamman sa...

Lämnar ett avtryck så att du vet att jag hela tiden följer din blogg och din kamp som känns så j---a orättvis! Många varma kramar!

Anonym sa...

åh, jaa! Du har många som tänker på dig, jag tror du skulle fylla Globen med dina Sabina fans om det vore aktuellt! På mitt jobb har vi flera som är inne på din sida, och de som inte har tillgång till dator hemma kan fråga hur det går för dig. De som följer din kamp, är långt fler än du kan se i beöksstatistiken! Jag känner mig hedrad över att vara en av dinda bloggvänner! Ha det bäst! Kramiz M

Anonym sa...

Håller tummarna nu.... att inga kramper ska sätta käppar i hjulen för din operation. Sardininen är jättefint det blir nog en helt underbar resa med en massa god mat & vin OCH healing.

Anonym sa...

Hoppas din dag inte varit full av smärta. Får du välja morfinpump så ta det, känner så för dig.
Kram Jessica

Anonym sa...

Skönt att tengil minskar. Italien och sardinien så himla skönt det låter. Hopps du får känna dig pigg då på alla sätt och vis. Jag håller tummarna för att värdena är bra imorgon så att det kan bli op.

Anonym sa...

Hej gummis

Jaha så det var Sardinen...härligt. Dit bjöd ju jag mamma förra åter och det är supermysigt.

Tänker på dig.

KRAM

Tant Janet sa...

Hoppas att du får en bra resa, jag åker själv till Milano om 13 dagar och jobbar en vecka. Tänker på dig varje dag, läser, gråter och ibland skriver jag. Håller alla mina tummar för att ett under ska ske! Kram på dig!

Anonym sa...

Vad gott du har varit å ätit,härlgt att du kommer ut,
satt just å fundera på varför du ej får en morfinpump måste väl va det bästa för dej,eller du kanske ej vill ha den
många kramar till dej å hoppas du får sova i natt
kramelikram

Anonym sa...

Hejsan
Ja har följt din blogg i nån månad nu, du är en ängel ibland oss medmänniskor!
Med din kraft och kärlek du sprider! Helt otroligt!
Jag länkade till din blogg för nån vecka sen, för ja vill att fler personer ska upptäcka din blogg å ge dig ditt stöd!
Även så fler personer med liknande sjukdommar ska kunna få stöd genom din kraft när du skriver!!

Ja ska garanterat läsa boken!!
Hållar alla tummar å fingrar ja kan för dig!! du e guld!
Kramar i mängder!
/Lena