6 april 2009

Måndag

Tack så jätte mycket för erat otroliga stöd och fina hälsningar till vår ängel.

Det har som ni förstår varit en svår och sorglig tid för oss och väldigt tomt..
Det är svårt att förstå vad som har hänt och Sabina finns med oss i tankarna varje minut.

Jag ser henne i sina två toffsar iklädd träningskläder och skaffar sig nya vänner i himlen.
Solen skiner och jag är helt säker på att det är Sabina som lyser på oss.

I veckan får vi reda på när begravning kommer att äga rum. Sabina har varit otroligt stark och planerat sin egen begravning vilket gjorde det lätt för oss i familjen att göra det precis som hon vill ha det. Annons kommer att finnas i DN. Sabina önskar inga blommor då utan ett bidrag till sina små prinsessor.

Kontot är det samma som tidigare och går till Julia och Melinda, det finns en länk på sidan till facebook insamlingen.

Barnen mår trots allt som har hänt bra. Julia behöver sina rutiner i vardagen och mår bäst när allt är som vanligt, skola osv. Men hon saknar sin mamma!
Melinda har nu påsklov och är hos sin vän i Karlstad. Hon är i en känslig ålder och har tittat på foto på Sabina och sagt; va fin hon är, jag saknar henne.

SABINA VI ALLA SAKNAR DIG ENORMT MYCKET.

VI ÄLSKAR DIG NU OCH FÖR ALLTID!

140 kommentarer:

gissan sa...

Styrkekramar till er alla!
Mina tankar går ofta till Sabina och hennes barn och hoppas att de har det bra.

Jag tror verkligen Sabina har det bra nu. Hon tittar ner från himlen på sina barn med stolthet.

Kram Gissan

Anonym sa...

Jag förstår att det är tomt. Vad skönt att barnen mår hyfsat bra, trots allt som hänt. Sabina finns i våra tankar.

Nina

Sussie sa...

Tack för att ni håller bloggen levande! Trots att jag aldrig träffat Sabina som person och således inte kan sakna henne på det sättet saknar jag henne inlägg på bloggen. Jag saknar hennes starka ord och tuffa livskraft. Så fort jag haft det minsta jobbigt har jag tittat in på bloggen och direkt har man fått sig en tankeställare.
Det glädjer mig att barnen trots allt mår bra.

Ta hand om er!

Anonym sa...

Tänker på er! Kramen

Helena sa...

Jag förstår att det är tomt, tänker jättemycket på Sabina och er som är kvar och måste sakna henne något oerhört.

Massor med kramar till er!

Anonym sa...

Tänker på per, tänker på Sabina..Det är svårt att förstå för oss blogläsare att förstå att Sabina inte längre finns här...Hur ska det då inte vara för er. Sänder er styrka, ta hand om varandra...

Emelie sa...

Tack för att ni i familjen ändå håller hennes blogg vid liv, så vi läsare kan fortsätta att följa resten av familjens liv. Sabina tittar numera på sina barn utan att behöva känna all smärta. Vilket jag tror gör henne väldigt stolt!!!


Mvh En trogen läsare

Annelie sa...

Jag förstår att det är tomt! Har aldrig träffat Sabina, men följt bloggen en tid. Tänker på er! *kramar*

hanna sa...

Skickar många styrkekramar till Sabinas familj och vänner..

Linda sa...

Förstår att det måste kännas väldigt tomt utan Sabina! Här har vi haft strålande SOLSKEN i flera dagar och jag är också säker på att det är Sabina som lyser på oss! :-)

Kramar till er alla!

Anne-Lie sa...

Man kan inte förstå hur en annan människa känner, man kan bara förstå hur man själv skulle känna. Jag skulle känna som en stor bit av mitt hjärta var botra.
Mina tankar går ofta till Sabina och även till hennes familj.
Styrke Kramar till er och jag är glad att ni fortsätter skriva i bloggen.
Kram på er

Anonym sa...

Tänker på er och tror Sabina har det bra nu och vakar över er.
Kramar.
Anna.

Anonym sa...

Tänker på er och saknar Sabina!
Ta hand om varandra och ta vara på nuet.

Varma styrkekramar

// Kamilla

Anonym sa...

Jag säger bara en sak, TUR att barnen har en far,bonuspappa och andra anhöriga som finns där. Mamma går aldrig att ersätta, hennes kärlek och omvårdnad. Även om vi nu tror på ett liv efter detta, att Sabina skulle se efter sina barn från himlen så ersätter det aldrig hennes närvaro.
Jag är med på insamling till hennes barn, det är det minsta vi kan göra.

stora lilla j sa...

Jag förstår att det är tomt och känns omöjligt utan henne! Våra tankar går till er och Sabina, hela tiden.

Det är omöjligt att tänka att hon är borta, men otroligt tröstande att tänka att hon alltid är med sina flickor.

Tack för att du håller bloggen levande, jag tror verkligen att Sabina hade velat det!

MammaFiia sa...

Massa styrkekramar till er
Tänker på Sabina och hennes nära jätte ofta.
Vila i frid kämpen Sabina

Anonym sa...

Tack för att ni fortsätter skriva i bloggen. Jag har följt Sabinas blogg en längre tid och går in här dagligen för att se vad som händer......det är väldigt tomt nu när inte Sabina skriver här...... Ja, vad säger man.......
Stor Kram till Sabinas nära och kära

Monica sa...

Många tankar och styrkekramar till er

Gabriella sa...

Kan inte ens ana den tomhet ni måste känna, när till och med vi "avlägsna" (en del) bloggläsare känner så ...

Tack för att ni skriver! Och skönt att höra att prinsessorna trots omständigheterna mår bra.

Visst lyser Sabina på oss från sin himmel. En himmel berikad med en fantastisk ängel.

Varma kramar till er!

Milla sa...

Hej! Skönt att höra att ni kämpar på...Säger som de ovan, man går fortfarande in på bloggen för att läsa. Denna underbara Sabina som ändrat min livssyn totalt. Den tomhet vi känner kan inte mäta sig med hur ni känner. Tänker på er alla som känner Sabina och stöttat i verkliga livet! Kramar Milla

Amanda sa...

förstår att det känns tomt, men sabina kommer alltid att vara med er på ett eller annat sätt glöm aldrig det. himlens vackraste ängel hon nu är.

hon kommer aldrig glömmas av någon. älskad och saknad av många människor.

tusen styrkekramar och tankar till er hela familjen...//Amanda

Anonym sa...

Tack för att ni delar med er trots er svåra stund. Ta hand om er och lev livet så bra ni kan.

Inna sa...

Det är så konstigt - jag går in här på bloggen och kollar ... av gammal vana!

Tack för att ni skriver - för oss bloggläsare är det också en stor sorg att Sabina gått bort!

Tror många av oss hoppades in i det sista att hon skulle klara sig!

Kram på er alla och ta hand om varandra!

En trogen bloggläsare

Kimmen från Åland sa...

Ni är verkligen otroligt starka. Stort tack för att ni fortsätter med bloiggen. Håller med det som sades ovan, det måste vara Sabina som hålller koll när solen skiner.

Kramar till er alla.
/Kim

Anonym sa...

Om man vill lämna ett bidrag och visa sitt stöd.. Vars gör man det?

Sabina har varit en kämpe och är ett föredöme för många!

Helena sa...

Tänker på er alla som stod Sabina nära varje dag! Vad gott att barnen verkar må någotsånär! Sabina i träningskläder och med tofsar i håret... Vilken vacker ängel!
Många varma kramar

Millan sa...

TACK, för att du uppdaterar här!
Det är uppskattat av oss som inte känner Sabina personligen.
Hoppas att du vill fortsätta med det, för jag kommer att fortsätta kika in här!
Den här sidan betyder mer än du nånsin kan förstå.

Varma kramar från Millan i Trollhättan!

Anonym sa...

Hej,
det är flera av er som undrar var ni kan lämna bidrag till barnen. Det är fortsatt samma konto, i SEB, 5690-3562516.

Hälsningar
Sabinas lillesyster Johanna

L sa...

Har tänkt så mkt på er alla-Sabinas nära & kära! Tack så jättemkt för att ni låter oss veta att ni trots allt ändå har det så bra man nu kan ha det i en sådan här ofattbart svår situation! För mig är det också så tomt, trots att jag bara är en trogen bloggläsare, Sabina skrev så öppenhjärtigt & livsglatt i sin blogg så det känns som man ändå kände henne ganska väl genom cybern.
Jag hoppas ni får ha det fortsatt fint & att begravningen blir riktigt fin för er, värdig en alldeles underbar Krigarprinsessa!

KRAM & STYRKA

AnnaJ sa...

ja vad skönt det är att få höra en uppdatering, har verkligen grubblat här hemma över barnen och er och hur ni klarat av det här, allt gick ju ganska hastigt...
skönt att höra att det går vidare livet, för flickorna med!
Tror att det är precis så som sabina skulle velat ha det, att man kämpar framåt hela tiden.
tusen kramar till er som orkat ta er tid att uppdatera här på bloggen, man går in så många gånger...tänker att det måste vara fel, att man missuppfattat.
köpte boken förra veckan, och det är en så vacker bild på sabina när hon går med just tofsar och stövlar och tittar neråt gatan.
hon känns lite som Pippi Långstrump, hon var ju lika stark som pippi, fast på insidan med...
är det facebook-insamlingen som gäller om man vill skänka pengar till flickorna?
många varma kramar Anna J

Lizette sa...

Tack för uppdateringen, det känns så konstigt att jag kan känna saknad efter någon som jag aldrig träffat. Men mina tankar har varit många sen Sabina for upp till änglarna. Har varit (är) en trogen läsare under ganska lång tid.
Styrkekramar till Er alla

Anonym sa...

tack för att ni fortsätter att skriva i sabinas blogg..

vi här på österlen har tänkt mkt på er o barnen

tänder ett ljus varje kväll

kram till er alla o framför allt till sabinas små änglar

fr sköna österlen

Sara sa...

Tack för att ni skriver i bloggen, det känns då som att hon fortfarande finns här på jorden. Jag är övertygad om att hon sitter på ett moln och leer. Hon är en underbar människa som har gjort ett stort intryck på mig.
Vi ses i Nangijala, Sabina!
Kram

Anonym sa...

Jag kan inte fatta att man kan beröras så mycket av någon man inte känner. Sabina måste verkligen ha varit något extra. En stor kram full med kärlek till hennes prinsessor och alla andra nära och kära. Tack för att ni ger så mycket av er själva.

En trogen bloggläsare!

Anonym sa...

Hej, Jag går fortfarande in på Sabinas kamp som jag gjort flera gånger dagligen i flera månaders tid. Jag har nu också läst boken och tänker mkt på Sabinas och alla i hennes familj. Sabina gjorde ett otroligt starkt intryck på mig och det känns som även jag som aldrig kände Sabina saknar henne. Många kramar från hannah med familj

Cornelia sa...

Det är sällan jag berörs såhär av en blogg. Sabina måste ha varit en helt fantastisk människa!!! Krama om de små tjejerna från mig. KRAM KRAM!

Anonym sa...

Tack så mycket för att ni skriver till alla oss som följt Sabinas kamp!

Förstår att allt är svårt och beundrar er för att ni ens vill skriva till oss.

Självklart så vill jag ge hennes prinsessor en gåva.

Tusen och åter tusen styrkekramar från Gabriella i Skåne

Anonym sa...

Stor starka STYRKEKRAMAR till er alla.
Så många fina minnen ni bär med er,så många tankar som Sabina väckt hos mig och många andra!
Tänker på er, Anna i Solna!

Anonym sa...

Hej
Tack för uppdateringen,vi är nog många som har undrat hur det har gått för er.
Det känns så konstigt att inte kunna följa hennes liv på bloggen längre.Jag saknar henne.
Jag kan inte ens föreställa mig hur ni känner er.
Skönt att tjejerna mår bra, ni verkar vara en stark familj som tar hand om varandra, så ni kommer att fixa det även om det säkert inte alltid känns så.

Kram på er alla, och tack än en gång.

Anonym sa...

Tack för att ni uppdaterat många av oss är chockade att det gick så himla snabbt. Vi saknar Sabina. Det känns tomt. Hon var en fin människa tror jag...
synd den hemska sjukdomen skulle ta henne. kramar från familjen skripec tänker på er alla kommer skicka pengar istället för blommor tack för allt..

Sabina sa...

Det verkar ligga i familjen att vara stark. Sånt är mycket bra i svåra stunder.
Jag tror oxå att Sabina är uppe i himlen och skiner ner sol till oss.
Massor med styrkekramar till er alla.

Miriam sa...

Tack för uppdateringen!
Jag satte mig vid datorn för att bli av med irritationen över att Ella (snart 6 år) krånglar med insomnandet. Direkt jag kom in här och läste rann irritationen av mig som vatten på en gås.

Vad är lite kvällsirritation mot er saknad efter Sabina?! Ett intet.

Många varma styrkekramar till er!!!

Anonym sa...

Tänker på er! Sabina är en av de vackraste änglarna bland molnen!

Johanna sa...

Tack för ett fint inlägg, så skönt att höra ifrån er. Tankarna går ju till Sabina och alla runt om henne. Jag tänker så mycket på de fina prinsessorna som nu saknar sin mamma, samtidigt känns det skönt att höra att de har det bra trots omständigheterna...

Många kramar

Kicki Karlsson sa...

Jag har tänkt så mycket på er allihopa. Ni har haft en tuff tid och nu när Sabina inte är hos er har ni en annan tuff tid. Jag förlorade min son som var 17.5 år för 1,5 år sedan. Detta är ett liv man inte vill leva men man har inget val och det tar tid att lära sig leva det, jag har inte lärt mig det på 1,5 år. Det får ta den tid det tar.
Sabina var en riktig kämpe och hon ville verkligen inte dö av sin sjukdom. Det är fruktansvärt tragiskt!
Ta hand om varandra Styrkekramar från Kicki i Nybro

Malin.E sa...

Jag tror det samma hon håller säkert på och pysslar på en annan plats. Det gäller att hålla i gång :-) Massor av styrkekramar till er alla...

Mamma Svartvit sa...

Tack så jättemycket att ni orkar uppdatera bloggen, har tänkt på barnen så jättemycket! TACK TACK TACK för att ni orkar berätta, nu vet jag att de klarat/klarar sig!

Bara en av alla dessa anonyma som aldrig kommer att glömma Sabina...

Monica sa...

Så fint av er att uppdatera oss bloggare. Om ni visste hur efterlängtad den var.
Hoppas att någon i familjen orkar/kan fortsätta hålla bloggen öppen.
Sabina och flickorna har blivit som en del av familjen på nåt sätt.
När man har barn själv kan man inte annat än beröras.
Ta han om varandra och håll om varandra lite extra mycket nu inför den dag som ni väl fasar för antar jag. Begravningar är så bekräftande och slutgiltig. Då är man liten i den stora stora sorgen.
Men ni kommer alla att gå stärkta ur detta.
Och det kommer en dag när alla fina minnen tar över sorgen. Den kommer, men inte än.
Nu är det tiden av sorg som ni har att ta er igenom.
Men vet att vi alla bloggisar finns runt omkring er överallt. I hela Sverige och i många andra länder finns vi. Som ett enormt stort osynligt skyddsnät.

Sänder er alla många styrkekramar från Al-Madinah i SaudiArabien

Isabelle sa...

Tack för uppdateringen! Känns så härligt att se att det är lite liv i Sabinas vanligen så aktiva blogg.

Lägg ut kontonumret direkt i bloggen tycker jag. Kanske tillsammans med länken till facebook?
http://www.facebook.com/group.php?gid=45054074580&ref=ts

Tänker på Sabina varje dag. Jag har provat att tända ljus för att se om hon kommer och släcker det som om hon skojade om vid ngt tillfälle. Än har det inte hänt men hon har nog mkt att stå i däruppe. Nya vänner och mycket att se... =)

Nu hoppas vi att det går bra för hennes dossyster!

Anonym sa...

Tack snälla för att ni gav en liten uppdatering. Om det känns tomt för oss som aldrig träffat fina Sabina, kan jag inte ens föreställa mig hur det känns för er. Jag gråter mycket. Och fick dagen efter Sabina lämnat oss och blivit en ängel, veta att en nära släkting drabbats av cancer. :(
Jag kommer aldrig förstå eller acceptera döden. Så är det bara.
Tack fina ni. Saknaden av Sabina är enorm.
Kram Ängeln

Anonym sa...

Tack för att ni, mitt i all sorg, orkar uppdatera oss här ute i cyberrymden. Jag önskar er allt gott och hoppas att Sabinas begravning blir ett vackert avsked och en ljus hyllning till hennes liv. Jag tänker på er alla!
Kram Ellie

Annika sa...

Har tänkt mycket på er, och nu känner jag ännu mer med er....förlorade nämligen min svåger igår, efter sej lämnade han hustru och tre barn, och sina sex syskon med familjer....sorgen är så stor, så tung att bära, att se min man gråta över sin bror är något av det värsta jag upplevt! Ta väl hand om er!!!!!! Både Sabinas efterlevande och ni som läser...det går ju så ohyggligt fort när man mister en anhörig!

Eva sa...

Kramar till er alla..Tänker på er ofta

Helen sa...

Tack för ett efterlängtat livstecken. Jag tänker på Sabina och på er varje dag. Hoppas att Ni vill orkar hålla bloggen levande.

Aforia sa...

Tack för att ni tar er tid mitt i er stora sorg och uppdaterar oss trogna bloggläsare.
Ta nu hand av varandra och jag är säker på att Sabina lyser ner på er.

Anonym sa...

Vad starkt det var skrivet sitter med en stor klump i halsen som gör ont...

Jag en för er anonym bloggläsare saknar också Sabina mycket det hade blivit en vana att var dag skriva en hälsning här och skicka styrkekramar...

Så nu skickar jag styrkekramarna till er alla runt om så ni orkar gå vidare på er sätt.....

Kram och kärlek

Anonym sa...

Jag tror att många av oss kunde identifiera oss med Sabina, därför fick hon så många läsare.Hon var ingen kändis utan en helt vanlig tjej, som hade ngt viktigt att berätta. Som hon kunde berätta sen, enkelt och rakt utan konstigheter.

Tack för att ni uppdaterat, så vi kan känna oss trygga och veta att barnen har det bra. Något annat har väl ingen hellre trott, men att få ett litet livstecken känns bra.

Sabina skrev ju om att hon planerat allt själv, så det ska passa de små prinsessorna. Vi får va med i våra tankar. Undrar så vad den där Sabina klurat ut?

Anonym sa...

Jag tänker på er och jag är övertygad att Sabina har det bra, där hon befinner sig nu. Jag har dock aldrig träffat Sabina i verkligheten, men verkar ha ett såå stort hjärta. En person som berör. Jag beställt boken och den var redan slutsåld, det är bra. Jag jobbar med autistiska barn i mitt arbete när jag inte är mamma ledig, så jag förstår att Julia behöver sina rutiner i vardagen. Ta hand om varandra i denna svåra tid och glöm inte att ni är inte ensamma i detta, så många som har blivit berörda av detta. Ni ska vara stolta att ni fick lära känna en sådan unik människa som Sabina verkar vara.

Pernilla

Anonym sa...

Tänker på er. Styrke och kärleks kramar till er/Milli

Anonym sa...

Tänker på er. Styrke och kärleks kramar till er/Milli

Julia sa...

Jag bara gråter och gråter. Nu slipper hon iaf smärta, även om de inte hjälper er sorg.
Tänker på er alla.
Ta hand om varandra!
kramar

Anonym sa...

Tänker på er ofta och tack för uppdateringen.

Ja solen har lyst fint här sista dagarna och det är nog Sabina som sänt den till oss alla och delar med sig av all kärlek och vill att vi ska veta ho har det bra nu.

Kram till er!!!

Lillan sa...

Godkväll!
Förstår precis vad ni går igenom just nu och att det känns jättetomt för er alla. Jag har själv förlorat min syster, hennes son och ganska nyss min mamma. Det är nog det mest fruktansvärda som kan hända en familj. Tack i alla fall för att ni orkar uppdatera här. Jag säger som fler har gjort, att man saknar Sabina fast man inte kände henne. Hon var en otrolig människa. Skönt också att höra att det trots allt går bra för prinsessorna. Krama om dom så mycket ni kan. Tänker också på alla er andra berörda och skickar massor med styrkekramar, och naturligtvis ska jag gå in och skänka ytterligare en slant till småtjejerna. Kram på er och ta hand om varann.

Anonym sa...

Tack för att ni finns! Ni har lärt sig mycket och fått mig att må så mycket bättre även om jag just nu är fruktansvärt bedrövad över Sabinas öde, varför varför varför!? Mitt liv hat fått en annan innebörd, familjen har blivit viktigare än någonsin och jag tar inget för givet längre.....!
Sabina, jag älskar dig. Inget mer solarie för mig!! Alla i min familj är förbjudna att sola - nu och för all framtid!

Petra sa...

Tack för uppdateringen. Tänker ofta på hur svårt ni måste ha det nu.
Jag går in här varje dag, trots att jag vet att Sabina inte är med oss längre, men det som hänt känns så overkligt så man har inte riktgit förstått ännu att hon inte kommer tillbaka. Sabina har gjort ett stort avtryck i mitt liv och jag kommer aldrig glömma denna fantastiska kvinna. Naturligtvis ska jag skänka en slant till Sabinas fina tjejer. Tack för att vi får vara med och hedra Sabina genom insamlingen precis som hon önskade.
Ta hand om varandra.
Kram på er.

Anonym sa...

Hej
Tack för en jättefin blogg.
Tänker på Sabina och er varje dag sen jag ramlade in här i vintras.
Kände henne inte men vilken människa hon verkar ha varit!
Många gånger har jag tänkt på henne när jag har gnällt över trotsiga ungar och allt vad det nu är...
Man blir så tacksam över livet, hur länge man får ha det vet man inte.
Det är tråkigt att Sabina ibland kände att hon "gnällde" för det gjorde hon aldrig! Hon var svårt sjuk och lämnade sin familj alldeles för tidigt. Så är det bara.
Jag kan bara tänka mig hur bitter/besviken, jag vet inte vad, jag skulle vara.
Det är, som ni förstår, så många i Sverige som tänker på er alla! Sabina har verkligen fått oss att tänka till, vara tacksamma för det vi har.
Önskar att ni som är kvar hittar glädjen även efter Sabinas bortgång. En tröst är att hon inte längre lider eller har ont. Nu är det ni som tvingas bära smärtan men ni kommer att klara det!
Kram till er alla!

Siw sa...

Många, många styrke kramar!

litentanta sa...

Vi i min lilla familj, jag o dottern, har följt Sabina och våra tankar finns hos er anhöriga i dessa hemska o svåra dagar. Tack för uppdateringen, kan inte komma mig för att inte logga in utan är här titt som tätt, vi är många som saknar Sabina utan att ha känt henne på annat sätt än här i hennes blogg.

Hoppas att allt blir precis som hon ville, och att ni tar hand om varandra!

Kramar
Efwa o My

Unknown sa...

jag hamnade här av en slump, och så var jag fast.
förlorade min moster några dagar efter jul till bröstcancer.
hon skulle blivit 44 år i februari o mina två små kusiner är nu utan mamma. det är så svårt att förstå att hon inte finns längre.

jag vill bara skicka tusen miljoner kramar till er!

karin sa...

Usch, så jobbigt ni har det nu! Men verkar vara en stark familj med mycket kärlek, och räcker långt, såååå långt att Sabina känner det ända upp till molnen..//
Jobbigt för flickorna förstås, men även där kommer eran kärlek in, så dom kan ta sig igenom detta med hjälp av er omsorg och kraft! Kramar till er alla, som är Sabina´s nära och kära..//

Anonym sa...

Jag har följt Sabinas blogg en längre tid, och är så ledsen över att hon inte finns här längre. Hoppades så mycket på Uppsala-projektet...
Önskar Er i familjen all fortsatt lycka!
kramar
/Ulrika

Anonym sa...

Allt känns så overkligt.. Man vill inte tro att det är sant. Går fortfarande in på bloggen flera gånger om dagen.. Tittar på lite kort, läser de senaste inläggen och kommentarena..
Tänk att det kan kännas så stark, utan att man egentligen känner någon av er.
Det är så otroligt många som finns bakom er som stöd.. Även om ingen kan göra någonting bättre.
Kramar i massor. Ni finns i mina tankar, ofta!

Med allra vänligaste hälsningar
Sara

Anonym sa...

Känns tomt, precis som nåt fattas hela tiden... jag som inte ens kände Sabina annat än genom bloggen. Nu är det er tur att kämpa med vardagen, hitta en mening varje morgon, för det finns det. Jag ska köra min body pump i Sabinas minne.
Kämpa på ni som är kvar här.

kramar....****yas****

Anonym sa...

Hej!
Så otroligt fint av er att uppdatera oss bloggläsare. Jag tänker så mycket på er alla..

Sabina har säkert skaffat sig många nya vänner bland änglarna. Som nägon sa på min pappas begravning : Nu har de iallafall roligt där uppe...

Ta hand om er och njut av tjejerna som är en så stor del av er fina Sabina.

En stor varma kram till var av er från Line

Anonym sa...

All värme och kärlek till Er Alla !Våra tankar går till Er som är kvar här och till ängeln Sabina !Kram Agnetha

Malin sa...

Jag förstår att det känns jättetungt och jättetomt för er, och ni ska veta att jag tänkt på er, många, många gånger om dagen. Jag kände ju aldrig SAbina "på riktigt", ändå har hon fått en plats i mitt hjärta.. Hon har berört mig, på många sätt och jag kommer aldrig att glömma henne. Självklart vill jag vara med och bidra med en slant till Mellis och Julia, och jag antar att jag gör på samma sätt som inför resan? Styrkekramar till er alla, och som ni vet, "själar säger aldrig farväl".....

Anonym sa...

Har såå svårt att fatta att Sabina är borta!går fortfarande in på bloggen flera gånger varje dag av gammal vana.Förstår att det måste vara hem¨skt för er.jag blev änka för 22år sedan,med 3 små barn,varav ett med multihandikapp.Man kommer igen,även om det tar tid,och man har en helt annan syn på livet,och vad som är viktigt efter detta.Många stärkande kramar till er .L

Marie sa...

Mina tankar går till er och jag tror som ni att Sabina sitter i himlen och skattar och pratar med nya och gamla vänner. Samtidigt håller hon ett vakande öga på de hon älskade som är kvar på denna jord.
Jag beställde boken och så fort jag fick den så satte jag mig ner och läste den i ett svep. Och glädje och sorg blandades i mitt hjärta. Men framförallt kännde jag den otroliga styrka som dessa kvinnor visar på sida efter sida i boken. Så jag hoppas att många köper boken och läser den. Kram till er alla

Anonym sa...

Jag började läsa Sabinas blogg vid årsskiftet och kände henne inte personligen men jag kände ändå värmen hon utstrålade till ALLA. Det första jag tänkte var "det är så orättvist". Varför?
Tids nog kommer vi alla att mötas igen och då få svar.
Jag log för mig själv när jag läste att du såg henne i tofsar och träningskläder och skaffa sig nya vänner. Jag förstår att det är typiskt Sabina. Nu har hon inte ont längre och när hon inte tränar så ligger hon (som Ulrika skrev) på en luftmadrass i ett ljummet turkosblått hav och guppar.
Hon vakar över sina nära och kära och ser till så att ni har det bra, förresten så vakar hon nog över alla sina bloggläsare också. Styrkekram från mig!

Nathaly sa...

Det känns fånigt vad jag än skriver i det här läget! Men jag tänker på er alla! Skickar många tankar och kramar från gotland!

Anki sa...

Hej alla familjemedlemmar och vänner till Sabina.
Har inte gått en dag utan att jag gått in på sidan och läst det ert sista inlägg, får fortfarande rysningar när jag läser inlägget.
Är gad att hon äntligen fått frid och slipper smärtan.
Är så oerhört glad att barnen mår bra och att vardagen rullar på precis som hon säkert hade velat, livet kan inte vänta.
Är glad för att ni orkar uppdatera oss bloggläsare om hur ni mår och klarar av det som händer nu.
Sänder lite extra styrke kramar som ni kan behöva lite titt som tätt.
Många kramar Anki en av alla bloggläsare som berörs av Sabina och er underbara familj.

Anonym sa...

Hej Satt in en lite peng till flickorna...Hoppas ni kan se något ljus i er sorg. Jag tror personligen att döden är början på något nytt...

Sänder styrkekramar till er all genom cybern

Anonym sa...

Varmaste tankar till er/anna

Sjubarnsmamma sa...

Skickar varma kramar till er alla!

Majsanochmalla sa...

Tack snälla för att ni orkar meddela oss bloggisar i allt det svåra ni har runt er...

Sabina lever ju vidare i alla er som vi har fått lära känna genom hennes blogg.

Och det är gott att få veta hur Sabinas prinessor har det.

Så snart pengar kommer in här ska Melinda och Julia få ta del. Hoppas vi kan få ihop riktigt mycket pengar.. Pengar botar ingenting.. en det underlättar. Så, så klart vi är med!

Pok

MallaharenJuliaflickahemmabralla

Jenny (Moas mamma) sa...

Tänker på er allihopa i Sabinas anhörigkrets, barn, man föräldrar och alla andra nära.

Styrkekramar från
Jenny (Moas mamma)

Anonym sa...

Hej, jag känner med er. Min mamma är obotligt sjuk i lungsjukdomen KOL och just nu befinner hon sig på sjukhuset där hon får bra vård. Mamma är väldigt dålig i sin sjukdom, hon är inne i tredje fasen och rtål ingenting längre. En vanlig förkylning kan vara lika med döden. Ingen som vet hur länge hon kommr leva. Just nu ligger hon inne för hon har ett infekterat sår på magen efter en sondknapp. Hon får inte äta nu på 14 dagar för att såret ska få läka. De kan inte sy ihop det. Jag förstår er och jag är skiträdd inför det som ska komma och jag vill inte förlora mamma. Jag må vara en kvinna på 35 år men jag har både diagnoserna ADD alltså ADHD utan h:et, autismliknande tillstånd och Dyslexi och har haft det kämpigt i mitt vuxna liv och varit väldigt beroende av min mamma. Höll på att förlora mamma innan jul för att hon åkte på en kraftig infektion. Var så nära och det var så jobbigt. Men tack vare bra vård och en massa antibiotika så återhämtade mamma sig och fick komma hem 5 dagar innan jul. Hon låg inne i en månad och kämpade för sitt liv. Hon har varit mycket bättre ett tag men nu är det sämre igen. Jobbigt med ovissheten. Förstår hur ni har det och har haft det. Skrev till Sabina medan hon levde och erbjöd mig att vara någon sorts stödperson till hennes älsta dotter men fick aldrig något svar. Ville bara hjälpa till. Tror i alla fall att Sabina har det bra där hon är och min mamma kommer också får det bra dit hon kommer. Vem vet de kanske möts därupp på ett eller annat sätt. Vill bara skriva och tala om att jag förstår och känner med er anhöriga. Har köpt boken och läst den och den berörde. Stor kram en trogen bloggläsre sedan nästan två månad tillbaka. Marie Munther marie_m@comhem.se

Anonym sa...

Förstår att saknaden är oenderligt stor. Sabina var en väldigt speciell person, det har man förstått. Tänker på Sabinas prinsessor och er allihop i familjen, övriga nära anhöriga och alla vänner. Nu är Sabina en vacker ängel som finns i er allas hjärtan. Hon har valt en vacker plats att vila på ( Sollentuna k:a) Min älskade mamma ligger där i minneslunden. Varma hälsningar från Karin

Anonym sa...

Tack för att ni skriver. Mina tankar är med er! Ni har det jobbigt nu och ni har haft det jobbigt tidigare också, det är tufft. Skönt att Sabina slipper ha ont och att barnen har det ganska bra. De har en fin familj omkring sig!
Kramar från Mia

Anonym sa...

Tack för er uppdatering.

Åse sa...

Hittade denna fina dikt...

När en blomma bryts av i sin vackraste blom
då blir marken så trist och så fruktansvärt tom
Men kanske ändå att det någonstans finns
en äng eller undangömd skreva
dit blommor som brutits för tidigt får komma och fortsätta
växa, dofta och leva...

*Kram till er alla*

Rospiggen sa...

Såg ett så fint reportage om Sabina och tjejerna i metro

http://www.metro.se/2009/04/07/83623/nara-doden-kan-livet-inte-vanta/

Nu väntar jag bara på boken.

Anonym sa...

Tänker på Sabina och alla hennes nära och kära.Hon kommer finnas med i mångas hjärtan. Har aldrig träffat Sabina, men tycker jag känner henne då hon delat med sig av både glädje och sorg. Har läst boken. Hoppas alla ni närmast Sabina tar er igenom den stora sorg ni bär just nu. Krama till er alla. Tänker mycket på barnen som måste sakna sin mamma./Anette

Mimmi sa...

Vad kul för oss som har följt Sabinas kamp att ni orkar blogga och hålla oss informerade. De är mycket intressant att höra hur era liv går vidare i denna stora sorg...Må så bra ni kan och massor av styrka till er alla!!

Anonym sa...

Går in här flera gånger om dagen för att se om ni skrivigt nåt nytt, och idag hände det... :)Tröstar att höra att ni klarar er hyffsat bra trots den emorma saknad ni måste känna efter er starka sabina.

Anonym sa...

Tänker på er som finns kvar och tänker på Sabina som slipper smärtan nåt mer...Ta hand om er...Maria från göteborg

Anonym sa...

Hej!
Har inte så mycket att säga, tänker ofta på Sabina fast jag inte kände henne,jag tyckte att hon var en helt enastående människa.
Sänder många kramar till er alla i familjen.
Mvh Susanne

Anonym sa...

Hej Sabinas familj!

Tack för att ni håller bloggen uppdaterad. Jag tänker på er alla, många gånger varje dag. Jag har aldrig träffat Sabina, men det känns som att jag känner henne. Har följt denna hemska kamp länge. Jag saknar att läsa om hennes livsglädje, kärlek till sina flickor och familj. Vilka härliga vänner hon hade. Det är för bedrövligt att hon inte fick vinna denna kamp när hon hade så mycket att leva för. En fantastisk kvinna som borde få stå i full blom.

Skickar stora styrkekramar till er alla. Speciellt till flickorna!
Mia-Maria

Anonym sa...

Saknaden är stor.
Tack för att ni skrev. Sabina berörde så många. Jag ställde några frågor som hon besvarade så gulligt via mail.
Kram Anna

Mamma/Sussie sa...

Himlen är berikad med en ängel till!!
Kram.

En häxa på Vift sa...

Ja, det är svårt för en utomstående att fatta att hon verkligen är borta och än värre är det ju för er då som är mitt i det. Sabina var ju så otroligt färgstark och gjorde starkt intryck på mig.
Skänker en varm tanke till er alla i den tuffa resa ni nu har framför er och sänder en extra tanke till barnen.
Många kramar

Anonym sa...

Kramar till er alla och förhoppningar om en påsk tillsammans, näör ni får tid att vara. /Jill

ullis sa...

Älskade ängel, vad fint skrivet..

Sabina är verkligen en älskad ängel som fick lämna "jordelivet" alldeles för tidigt.. Sabina hade så mycket kvar att ge och hon hade en sådan livsglädje.. Trots motgångar och svårigheter fortsatte Sabina alltid att hoppas och att kämpa vidare.. Hon försökte alltid se det positiva i livet..

Jag kan också se Sabina med två toffsar och träningskläder framför mig.. Tror på ett Nagiala och att vi alla träffas igen..

Tänker på er alla.. Finns här för er..

Kramar ullis

Anonym sa...

jag har beställt boken:) kommer sabina lite närmare så...

kram till hela släkten

Sissi Järvinen sa...

svårt att fatta att du inte finns nån mer.
vi hade det jätte bra i thailand och jag såg framemot att träffa dig men jag hann inte.
men som din syster skriver så är det nog du som skiner solens varma strålar på oss.
tänker på dig.
kram sissi

Anonym sa...

Hej !
Tack, för att ni håller Sabinas blogg levande. Tror det kan vara bra.
Jag hoppas att ni alla mår så bra ni kan i denna svåra tid ni har framför er.
Många varma styrkekramar till er alla (Nära o kära) som var i hennes liv.

Kram Anja

Annika sa...

Det har lämnats så många fina ord mm här, så mina känns överflödiga...men vill bara säga att jag tycker det känns tryggt trots allt som hänt:( för Sabinas småtjejer, nätverket verkar vara starkt inom fam, med det kommer man långt ! Tack snälla Johanna för konto:nr det är behjärtansvärt.
Kram till er alla !

Anonym sa...

Det gör ont, kan nästan känna er smärta! Önskar det fanns nåt att säga som lindrar...
Sabina var stark och lyser säkert som en stark stjärna över er nu!

Anonym sa...

Sabina har fått mig att ta vara på livet här och nu. Livet kan förändras i ett ögonblick därför ska man aldrig skiljas som ovänner utan som vänner. När solen tittar fram då vet jag att ängeln Sabina är och kikar på sina små prinsessor från något fluffigt moln. Många kramar till er som saknar er fina Sabina/ Susanne

En god vän sa...

SAKNAR DIG SÅÅÅÅÅ MYCKET, SOVGOTT ÄNGLA VÄNNEN

Anonym sa...

Sabinas styrka verkar finnas kvar hos er i familjen. En förhoppning om att ni kan bära varandra i saknaden av en så underbar människa som Sabina. Var rädda om varandra och ta väl hand om er!!
Vad fint att Sabina själv har planerat sin begravning och att ni uppfyller hennes önskningar! Fortsätt nu kampen för att Julia och Melinda ska minnas sin mamma,med ljusa och vackra minnen och att de ska få hjälp och stöd i uppväxten för att föra kampen om styrka till nästa generation. Kämpa på och minns Sabina som kämpade,hennes skratt,leende och att hon nu vandrat vidare för att slippa all smärta och ångest.
Sabina lever vidare genom er med sin själ.
Sänder många styrkekramar till familj,vänner och andra som mött Sabina i hennes kamp!!! KRAM

lotta m sa...

All värme och kärlek till er alla i familjen, tänker på er.

Johanna sa...

Det värker i mitt hjärta att komma in här och veta att hon är borta. Det känns som att man lärde känna henne genom bloggen, att en kär vän har försvunnit. Men hon är en vacker ängel i himmelen..

Ber till högre makter om att ni har styrka att hantera den stora sorgen.

Separationen är inte evig, en dag möts ni igen.

Många kramar

Sari sa...

Mina varmaste tankar och sänder Er också styrkekramar i er svåra stund. Vila i Frid Sabina...

Katja sa...

Det är verkligen tomt utan Sabina! Kommer på mig själv att nästan sms:a eller msn:a henne ibland :( Det känns så overkligt allting. Hon finns i tankarna hela tiden och självklart även ni i familjen o barnen. Många varma kramar till er

Anonym sa...

Tänker på er anhöriga och småtöserna... Förlorade själv min man och mina barn sin pappa för ett par år sen och det går inte en dag som man inte tänker på honom... Men efter några år så går man vidare och börjar leva med en stor portion livserfarenhet!!! Va rädd om varann och småtöserna...

Anonym sa...

Tack för att ni uppdaterar bloggen.
Det är nog många av oss som följt Sabinas kamp som uppskattar enormt mycket att ni tar er tid och ork att hålla oss uppdaterade.
Tack.
/ Camilla

Marie sa...

Tänker på er & på Sabina, vilken stark tjej, men hon är nog lika stark & lyser med sin glädje där hon är nu & vakar över er...Tack för att ni skriver i bloggen, eftersom man är så van att gå in här och läsa så känns det skönt att någon skriver, annars så finns det en otrolig tomhet....Mvh.Marie

Åsa Luleå sa...

Sabina.........

Till din ära lyssnar jag på denna....

http://www.youtube.com/watch?v=OP3rKRh0h5k

Tänker innerligt på dina små flickor....*tårar...*
Vi vuxna klarar det mesta, men det är hjärtskärande att dina små tjejer mist dig, deras mor....

Ska göra en insamling här i Luleå bland vänner till flickorna....Livet är så grymt ibland....

Unknown sa...

:-( Jag går in här varje dag, fast jag vet att Sabina är död. Jag kände inte henne och känner inte er andra men hennes öde drabbade mig, liksom det berört många andra. Jag vill inte att det ska ta slut och önskar att allt var annorlunda!

Kramar
Sara

Anonym sa...

Här skiljs våra vägar i livet,en väg vi tillsammans fick gå.Jag tog aldrig något för givet,min saknad känns smärtsam ändå.Du skänkte mig glädjen och skratten,i din värld fick jag komma in.Du var den lyssande rösten i natten,du gav mig den tid som var din.
Du är för alltid en del utav mig,som polstjärnans ljus i natten.Jag tänder ett ljus som en hälsning till dig ,som en bro över mörka vatten.Du är föralltid en del utav mig,så fjärran men ändå nära.En ängel ska bära min hälsning till dig.Du är alltid en del utav mig.
Här skjils våra vägar i livet,men du lät mig tidigt förstå.I stjärnorna står de visst skrivet,tillsammans för alltid ändå.När natten så stilla sig sänker,finns tysnadens tomhet hos mig.Och likt den klaraste stjärnan som blänker,så stark är min kärlek till dig.

En text till er nära och kära,jag beklagar.
Tänker på er,och dig sirpa.
MVH Annika Wänerstens dotter Maria

Borthy sa...

Det är svårt att förstå och det är ett stort tomrum.
Går hit och titta dagligen fast man vet att det är över.
Tack för att du skriver om ert liv och hur det har gått. Jag antar att det är väldigt många fler än jag som tänker mycket på Sabinas kamp och nu er sorg.
Förstår hur svårt det måste vara för er och så hemskt tomt men att det måste ju (helt obegripligt ibland) ändå gå vidare.
Man kan ju nästan höra Sabinas ord till er hur hon vill att ni ska njuta vidare av ert liv, eller hur? Tror inte hon tillåter något annat än att ni (och vi alla) ska ha och bevara henne i ett ljust minne!
Sabina har givit mig väldigt många positiva tankar det ska ni veta. Jag uppskattar små saker dagligen på ett helt annat sätt och det är Sabina som synliggjort allt jag har att vara lycklig och tacksam över. Som ni skriver...bara det där att solen skiner, att man ser det! Kram till er i familjen.

Lena sa...

Mina tankar till er, förstår alldelens för väl hur ni har det, jag hoppas er Sabina tar hand om vår Josefine där de är. Påsk kram till er alla/Lena

Unknown sa...

Många är vi som saknar Sabina fast vi inte känt henne på annat sätt än genom hennes blogg. Hon har berört oss och för många har hon förändrat livet. Det är starkt, det är stort. Hon fattas oss.

De flesta av oss kan säkert ändå se henne framför sig där hon ligger på en luftmadrass och guppar på himlahavet... Ena handen låter hon glida med i vågorna, den andra skuggar hon ögon med så att hon kan blicka ner på sina prinsessor på jorden. Det finns inte längre någon smärta.

Och tack snälla för att du orkat skriva i bloggen. Många varma kramar till dig och alla andra i Sabinas närhet. Det skulle vara underbart om vi även i framtiden fick veta hur det går för prinsessorna, tankarna går ständigt till dem.

mona sa...

Kram till er alla.
/mona

Anonym sa...

Ett ljus har slocknat. Du kommer aldrig bli glömd.

Preffen sa...

Styrkekramar till er! ar aldrig träffat Sabina men hennes blogg har berört mig otroligt mycket. Är säker på att hon har det bra där hon är nu, ingen smärta framför allt, glöm aldrig att hon alltid kommer finnas med er så glöm inte prata med henne ibland.
många kramar Therese

Fredrik Levin sa...

Hej.

Ledsen.. Vila i frid, Sabina. Men jag är glad att jag hann träffa Sabina första och sista gången hemma hos Healing för 1 månad sen. vi åt mumsiga middag då. Jag kommer någonsin aldrig glömma dig Sabina ! Min pappas fru är hennes healing. Hon är väldig speciell! Jag är glad att hon har genomgått med henne (healing). Jag ska få ett bok "Livet kan inte vänta" av pappa. Jag kommer aldrig någonsin glömma er!

Till er sabinas familj...
se till att Leva livet med stor energi!

Många Varma Kram Fredrik Levin

Anonym sa...

Kram

Andrummen sa...

Lilla Sabina...en ängel...jag saknar henne sååå och tårar trillar på min kind för jag tänker på töserna....vila i frid och jag har ett ljus tänt på min blogg som ska brinna för Sabina...Vila i frid...

isabella sa...

det är hemskt att sånt här ska hända! verkligen jätte hemst, och jobbit! Vet hur det känns :( Men somsagt så mår hon bättre nu...

Benita sa...

Finns inga ord, tårarna bara rinner nu när jag kommit till slut striden och Sabina som kämpade och slogs mot cancer förlorade.
Har sträck läst bloggen och den berör, stor kram till Henry, barnen och extet och självklart resten av familjen...

vindensmelodi sa...

En sista mjuk och varm hälsning.

RIP

Teresa sa...

Mina storasystrar kände dig Sabina. Jag hoppas du mår bra nu i himlen. Tack så mycket till Sabinas familj som orkar uppdatera bloggen så vi vet hur det är. Massor av kramar.

Åsa, Luleå sa...

Kärlek.....till barnen.....när Sabina dog, tände vi 3 ljus. Ett för henne och 2 för hennes fina döttrar. Ikväll, tänds ljusen igen, i Luleå gör vi en insamling under påsken som ska komma flickorna till godo...INGEN kan nog ana ens i sin vildaste fantasi vad flickorna tänker...Mamma är DÖD! dom får aldrig mer känna hennes värme, moderskärlek....så ledsen är man.......*tårar*....Fan vad orättvist!!!!!!! hon borde fått leva......

Marie-anne Thörnström sa...

Beklagar sorgen av hela mitt hjärta och Sabina du är nu bland de vackraste änglarna i änglarnas stad. Du kämpe in i det sista. Det finns många änglar på andra sidan som nu tar hand om dig och visar dig till rätta i Änglarnas stad. Hälsa min son Marcus.
Varm kram till er i familjen från Marie-anne mamma till Marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

Nahla sa...

Går in som många av en gammal vana...Så glad att ni har orkat uppdatera...så man känner sig lungn...!! fast många av oss inte kände Sabina " på riktigt " så har man fått lära känna henne genom bloggen !! Man har fått veta vilken underbar person hon var...=)

Tycker att det är så bra att hon skrev bloggen så att hennes prinsessor han läsa den om ngr år...

många varma kramar till familjen...

ida sa...

vila i frid sabina. har foljt din kamp i flera manader och blev valdigt berord av ditt ode och din kamp. du ar en fantastisk stark manniska :)

Anneli sa...

Tänker på er väldigt ofta, hur flickorna saknar sin mamma, livet är så orättvist.
Dom borde fått ha henne i många många år till.

Trots sorgen o saknaden av Sabina så önskar jag er en Glad Påsk.

Kramar till er från mitt hjärta.

Anonym sa...

Jag kommer aldrig glömma Sabina!
/Ullis